CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

torsdag 8. mai 2008

Heading off to Spain.


Nå må jeg bare klage litt på skolen her. Heldige meg drar til Spania i morgen på en slappe-av ferie (som jeg trenger SÅ mye). Så det blir jo kjempe deilig. MEN uken som kommer har vi ufattelige mange ting som skal gjøres ferdig, øves til, og fremføres : Blogglekser,omskrivning av Norsk tentamen (som er til i morgen da vel og merke), Samfunnsfag & Geografi innlevering (innlevering med min.3500 ord om Demografi, som har 1/3 og si på begge karakterene), Matteprøve,Spanskprøve, Norsk reklameprosjekt skal fremføres OG på Mandagen etter der igjen er det Natur og Miljøfags prosjektet vårt om kloning som skal være ferdig og framføres. Så det ender opp slik at jeg må sette meg på internettkafféer og gjøre sånn 40 000 lekser mens jeg er der. YAY. Hvis jeg er super duper heldig kan det være Pappa får til at vi kan få internett i huset vi har leid, som hadde vært bedre. HVORFOR kan ikke lærerne snakke litte granne sammen? jada, greit nok, går på videregående blah blah blah og sånn blir det på universitetet. Men still, jeg går i første klasse, og på ungdomsskolen var alltid alt fordelt på en enkel og fin måte, og lærerne snakket sammen, og utsatte prøver etc. hvis de skjønte at dette ble for mye for elevene, så det blir en litt for "hard" overgang. Som mange andre jeg også har pratet med mener. Jeg tror også av at elever har så mye å gjøre, går utover innsatsen deres og resultatet. Man blir ufattelig sliten av å sitte med lekser 5 kvelder på rad, og da er du mindre konsentrert når du kommer på skolen og skal ha f.eks en prøve, som da du sikkert kunne ha fått bedre på dersom du hadde sittet og jobbe med dette rolig over 3 dager.
Men ja, det er jo jeg som har valgt å dra på ferie (eller familien min), og da burde jeg jo ta "konsekvensene". Blir bare litt irritert på at jeg må muligens bruke halvparten av dagene mine i Spania på lekser.

--------------------

Må være lov til å klage litt right?

1 kommentarer:

LK sa...

Absolutt lov å klage på dette. Vi klager også, og vi diskuterer dette gang på gang. Likevel havner vi i samme uføre hver eneste termin... Kommunikasjon er en fin bil!